Synchronisatie logboek is leeg

Het COOL portaal synchroniseert iedere nacht met het leerling administratie systeem om nieuwe groepen, leerlingen en medewerkers op te halen. Hier worden vervolgens accounts voor aangemaakt in COOL, Google Workspace for Education en/of Microsoft 365. De status van die synchronisatie vind je de volgende ochtend in COOL. 


Is jouw school onderdeel van een stichting? Dan kan het voorkomen dat er bij de start van het nieuwe schooljaar geen nieuwe gebruikers zijn aangemaakt in COOL. Dit gebeurt bijvoorbeeld als scholen binnen een stichting hun leerling administratie systeem nog niet op orde hebben voor het nieuwe schooljaar. Denk bijvoorbeeld aan een school die nog geen jaarovergang heeft ingesteld of dat groepen geen leerkrachten en/of leerlingen bevatten. De synchronisatie met COOL wordt dan voor de hele stichting tegengehouden. Pas als alle scholen de administratie op orde heeft, zal de synchronisatie worden hervat en worden nieuwe gebruikers en groepen aangemaakt.


Bekijk op de volgende manier of de synchronisatie succesvol is verlopen: 


1. Ga naar het COOL-portaal en log in. 


2. Ga via de negen rondjes rechtsboven naar 'COOL Beheer'. 



3. Klik op 'Logs' en vervolgens op de meest recente log.



Als de synchronisatie goed is gegaan, zie je de medewerkers en leerlingen in dit logboek staan. In de kolommen 'Actie' en 'Resultaat' zie je of het aanmaken van een nieuwe gebruiker is gelukt. Mocht je in het meest recente logboek geen enkele gebruiker zien staan, dan zal er bij alle tabs (medewerkers/leerkrachten, leerlingen, ouders, etc.) een 0 staan. In dat geval is er iets mis gegaan met de synchronisatie. Neem in dat geval contact op met de Support van Cloudwise.

Is je vraag hiermee beantwoord? Bedankt voor de feedback Er is een probleem opgetreden bij de verzending van je feedback. Probeer het alsjeblieft later nog een keer.