Leerlingen niet zichtbaar in Meekijken
Meekijken via een Chromebook:
Om mee te kijken met de leerlingen die op een Chromebook werken, is het volgende nodig:
- Zorg ervoor dat leerlingen met het schoolaccount zijn ingelogd op de Chromebooks. Dit kun je controleren door op de tijd op een Chromebook te klikken (rechtsonder), je ziet welk account is ingelogd.
- Leerlingen moeten verbonden zijn met het WiFi netwerk van school. Klik rechtsonder op de tijd en bekijk met welk netwerk de leerling is verbonden.
- Je moet onze COOL extensie kunnen zien staan op de Chromebooks van de leerlingen. Ga hiervoor naar de Chrome browser en kijk of je naast de URL balk de twee potloodjes ziet staan.
Neem contact met ons op als je de COOL extensie (de twee potloodjes) bij leerlingen niet ziet staan. Wij zullen de extensie opnieuw toevoegen via de Google beheeromgeving.
Meekijken via een Windows-device:
Om mee te kunnen kijken met leerlingen die op een Windows device werken, is het belangrijk dat leerlingen goed ingelogd zijn in de browser. Werken de leerlingen op school? Dan is het van belang dat het device verbonden is met het netwerk van de school.
Kloppen alle bovenstaande punten, maar kun je alsnog niet meekijken met leerlingen?
Zoek dan het IP adres van de school op, via bijvoorbeeld whatsmyip.org en geef dit aan ons door. Wij zullen het IP adres van de school toevoegen aan het COOL Portaal. De meekijkmodule werkt namelijk standaard alleen op het schoolnetwerk.
Meekijken terwijl leerlingen thuis werken:
Wil je thuis met leerlingen meekijken? Dan is er, naast bovengenoemde stappen, nog één handeling vereist. In het COOL Portaal moet worden ingesteld dat leerkrachten met leerlingen mee mogen kijken, ook als zij niet op het schoolnetwerk zitten. Daarvoor kun je contact opnemen met onze servicedesk.
Wil je meer lezen over het meekijken? Lees dan de artikelen in deze map.